
Na pbnmarket.pl poznasz aktualną ofertę private blog network.
By odbiorca wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i pomocne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN – pomocne jako część rozbudowanej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez agencję SEO lub sporą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są zwykle używane jako element szerszej strategii marketingowej, co wypada silnie zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia widać w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość pozyskania znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie to spory koszt, a następnie konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na zachowanie ich na należytym poziomie.
Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
PBNy znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, adres stacjonarny i nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Inna ciekawa metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, rzetelne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z doradztwem finansowym, zdrowiem oraz prawem, aktualnymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO