
Jeżeli chcesz zlecić pozycjonowanie, wejdź na seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Istnieją trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– dzielnicę (np. “sklep odzieżowy Mokotów”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów przebywających na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny typ pozycjonowania to trafne i wypróbowane wyjście dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą poprawnego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty sportowe Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna,
– smartfon Samsung Galaxy S8 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, finały Pucharu Europy w piłce nożnej lub Dzień Dziecka. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść witryny.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]