Jak mądrze wybrać firmę SEO?

Szukasz więcej wiadomości o kampanii SEO? Świetnie trafiłeś! Zajrzyj na seo4.net.

Przedsiębiorstwa oraz właściciele stron internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to próbowanie działań samemu. Nie mając kwalifikacji w tematyce SEO i nie obserwując codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać trafnie i – najważniejsze – efektywnie. Kolejna droga to utworzenie etatu dla doświadczonego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet przewidziany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, kreatywnego pisania oraz kodowania, które służą rzeczową pomocą w tych obszarach.

Agencja SEO – przejrzystość jej działań to istotny aspekt

Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie poszukiwań podmiotu, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy postawić na firmę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale również tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że ma ona ogromne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach posiadają zakładkę z opisem tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy warto przeczytać studia takich przypadków, by sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia oraz jakie trudności udało jej się rozwiązać. Rzetelna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o planach prac na najbliższe miesiące, jak również dostarcza sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Inny nie do przecenienia aspekt to personalizacja oferty i dobranie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć na własną rękę w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych dotąd działaniach SEO i o ważnych dla klienta usługach czy artykułach, które chce wypromować.

Jaki model rozliczeń z agencją SEO jest najkorzystniejszy?

Przezornie należy potraktować firmy SEO, które proponują typ umowy z opłatą za wypracowany wynik. W takim systemie rozliczenie odbywa się wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To nadal dość popularny model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać szybki efekt za sprawą łamania zasad ustalonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, w związku z tym solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu niezbędne są wyższe nakłady finansowe, żeby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie wynikłe z niego prace. W kolejnym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie mniejsze.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]