Google uczy, jak zatrudnić agencję SEO

Tu znajdziesz odpowiedź na pytanie, jakie są cechy dobrej agencji SEO.

Kiedy masz swój biznes i tworzysz dla niego stronę firmową, niewątpliwie z czasem zastanawiasz się, co zrobić, aby wyświetlała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. To oczywiste wszak, iż w dzisiejszych czasach widoczność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, bo to właśnie tu gros klientów pierwszy raz przeczyta o twojej działalności. Jak więc zatrudnić dobrą firmę SEO? Warto kierować się wskazówkami ekspertów, a najlepiej samego Google.

Google radzi, jak wybrać dobrą agencję SEO

Nie można zaprzeczyć, iż cała branża SEO, to znaczy działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i nieustająco rozkwita praktycznie wyłącznie za dzięki Google. Mimo istnienia licznych opcji, jak przykładowo Rambler, DuckDuckGo czy Baidu, nadal kluczowe są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto pragnie zyskać widoczność w sieci, musi powalczyć o swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, w których występuje silna konkurencja, najczęściej nie jest to proste bez konsultacji z ekspertami z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których idea SEO jest kompletną nowością, i przyszykowało krótki instruktaż, jak wybrać solidną firmę SEO.

Cechy rzetelnej firmy SEO według Google

Pracownik Google z ponad dziesięcioletnim stażem w kolejnych punktach objaśnia, jak rozpoznać solidną agencję SEO, wymieniając wśród kluczowych cech m.in.:

  • zadbanie o całościową widoczność strony www, a nie wyłącznie pozyskiwanie pozycji w wyszukiwarce na określone frazy,
  • zagwarantowanie witrynie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie prowadzonych wdrożeń, przykładowo poprzez cykliczne raporty oraz stały dostęp do statystyk strony,
  • zdolność oceny czasu i budżetu niezbędnego do wykonania planowanych wdrożenia,
  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dowiedzenia się, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są jego cele oraz kto jest jego najsilniejszą konkurencją.

Przedstawicielka Google podkreśla również, że solidna firma SEO w żadnym razie nie obieca fenomenalnych rezultatów z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, nieraz dającą odczuwalne rezultaty dopiero po paru miesiącach pracy.